Jaunojo automobilių mechaniko konkursas daugeliui jaunų transporto priemonių remonto specialistų yra pirmas reikšmingas žinių ir įgūdžių patikrinimas. Šį projektą noriai remia dalis mūsų partnerių, kurių skaičius kasmet auga. Ką jie sako apie Jaunojo automechaniko konkursą?
Teigiamas ir profesionalus mechanikų įvaizdis
„Per daugiau nei 30 „Bosch“ veiklos Lenkijoje metų visada labai daug dėmesio skyrėme automobilių mechanikų techninei kompetencijai. Būdami pirmaujantys automobilių dalių tiekėjai tiek originalios įrangos gamintojams, tiek antrinei rinkai, aktyviai dalyvaujame techninio mokymo projektuose. Matome augančią kvalifikuotų automobilių remonto dirbtuvių darbuotojų paklausą“, – sako Pawelas Hanczewskis, „Bosch Mobility“ antrinės rinkos pardavimo direktorius Vidurio ir Rytų Europai.
Už konkurso idėją ir organizavimą atsakingi „Inter Cars“ vadovai taip pat pastebi, kad tai uždega moksleivius labiau domėtis automobilių mechaniko profesija, skatina norą tobulėti. Jų kompetencijos ugdymas yra vienas pagrindinių Jaunojo personalo programos, pagal kurią rengiamas Jaunojo automechaniko konkursas, tikslų. Ką apie tai mano kiti partneriai?
„Didelių pokyčių eroje nepaprastai svarbu ugdyti šiuos pokyčius sekančius profesionalus, turinčius reikiamą kompetenciją. Juk artimiausiu metu būtent šie žmonės bus atsakingi už mūsų keliais važinėjančių transporto priemonių techninę būklę“, – teigia Adomas Gryczka, „Filtron Polska“ pardavimo vadovas.
„Jaunųjų mechanikų švietimas yra investicija į automobilių pramonės ateitį. Tikime, kad šios veiklos lems mūsų pramonės plėtrą ir talentingų, entuziastingų jaunų žmonių įsiliejimą į šią sritį. Automobilių rinka vystosi dinamiškai. Mūsų, automobilių dalių ir technologijų gamintojų, misija taip pat yra padėti dirbtuvių savininkams ir mechanikams, susiduriantiems su sunkumais eksploatuoti, taisyti ar prižiūrėti modernias transporto priemones, aprūpintas vis pažangesnėmis technologijomis ir sistemomis“, – sako Michałas Głażewskis, „ZF Aftermarket“ PC ir CV dirbtuvių tinklų vadovas, atsakingas už techninę priežiūrą Lenkijoje ir Baltijos bei Šiaurės šalyse.
Mechaniko profesija – ateities profesija!
Vis pažangesnės technologijos, sudėtingos sistemos ir dėmesys saugos klausimams – tai tik dalis iššūkių, kuriuos automobilių gamintojai kelia mūsų srities specialistams. Visa tai reiškia, kad automobilių mechaniko profesija taps vis paklausesnė, vadinasi, kvalifikuotų specialistų poreikis neabejotinai augs. Tad kokias kompetencijas verta ugdyti?
„Mechanikų darbas greičiausiai bus susijęs su transporto priemonių elektrifikavimu ir automatizavimu ateityje. Mechanikai turės įgyti įgūdžių elektros variklių priežiūros ir diagnostikos, paremtos skaitmeninėmis technologijomis, srityje. Didėjantis susidomėjimas tvariu transportu jau daro įtaką augančiam elektromobilių populiarumui, o tam prireiks papildomos specializacijos – ekologiškų technologijų išmanymo“, – perspektyvas nušviečia Tomaszas Hurtas, „Delphi“ techninis vadovas.
„Ateityje mechanikai turės susidoroti su naujomis pavarų technologijomis, kuriose skaitmenizacija taip pat vaidina svarbų vaidmenį. Transporto priemonių laukia dideli pokyčiai. Kad galėtų dirbti su tokiomis transporto priemonėmis, mechanikai turės būti specialiai parengti, o tai taip patpakeis automobilių remonto poreikį“, – tvirtina Patrickas Stüdemannas, „Meyle“ techninių mokymų vadovas.
„Mechanikai turės specializuotis pasirinktose konstrukcinėse srityse, tokiose kaip perdavimo ar elektros sistemos. Atsižvelgdami į tai, galime teigti, kad automobilių remontas bus modulinis, apimantis konkretaus mazgo pakeitimą ir pritaikymą veikti sistemoje. Diagnostikos ir pritaikymo procedūros taip pat apima specializuotą įrangą ir tiesioginį automobilių gamintojų teikiamos informacijos naudojimą. Apibendrinant galima teigti, kad šiandien gerai pažįstama mechaniko profesija labai pasikeis. Daugelio funkcijų, susijusių su įprastu remontu, tokių kaip, pavyzdžiui, variklio ar transmisijos remontas, nebeprireiks. Mechanikas bus savotiškas informacijos srauto, gamintojo perduodamo į automobilį, koordinatorius“, – būsimus pokyčius nusako Jerzy Kaparukas, FEBI techninis patarėjas-mokytojas.
„Ateinančio dešimtmečio tendencijos rodo, kad norint dirbti automobilių pramonėje reikės naujų įgūdžių. Be techninių darbuotojų, dirbtuvėms reikės kitokių gebėjimų turinčių specialistų. Ateityje remonto centre dirbs mažiau metalo apdirbėjų, mechanikos inžinierių ir tradicinių elektroinžinierių. Dabar yra tas laikas, kai reikia sudominti jaunąją kartą entuziastingai domėtis automobilių pramone ir mokyti darbuotojus naujų įgūdžių. Automobilių dirbtuvių savininkai žino, kad turi pradėti mokyti esamus darbuotojus ir įdarbinti naujų, kad galėtų toliau konkuruoti gana sudėtingoje automobilių antrinėje rinkoje“, – tvirtina Nathalie Richard, „Shell“ netiesioginės rinkodaros operacijų vadovė Europoje ir Afrikoje.
Jaunojo automobilių mechaniko konkursas gelbėja pramonę
Jaunojo automobilių mechaniko konkursas yra „Inter Cars“ iniciatyva, kurią remia automobilių dalių tiekėjai. Kiekvienais metais partnerių grupė plečiasi, įtraukdama daugiau gamintojų, kurie nori pokyčių ir siekia skatinti automobilių remonto mokyklos mokinių tobulėjimą. Tai ženklas, kad metas visiems suvienyti jėgas bendram labui.
„Visokios iniciatyvos, skirtos paskatinti jaunuolius, stovinčius ant pilnametystės slenksčio, rinktis automobilių mechaniko profesiją, yra teigiamos ir pageidautinos. Viena tokių – tarptautinį statusą turintis Jaunojo automobilių mechanikų konkursas. Jis leidžia moksleiviams ne tik konkuruoti su kitais, bet ir tobulinti savo žinias bei įgūdžius. Kelionės į nacionalinį ar tarptautinį finalą ir patrauklūs prizai turi dar didesnės teigiamos įtakos mokinių apsisprendimui dalyvauti šiame konkurse“, – sako Romanas Bolukas, „Contitech“ mokymų vadovas.
„Jaunojo automechaniko konkursas yra labai įdomi „Inter Cars“ iniciatyva. Visų pirma besidomintys mokiniai, ruošdamiesi tolesniems etapams, gausina žinių bagažą. Pasiekusieji nacionalinį ir tarptautinį finalą gali susidurti su įvairiomis sudėtingomis praktinėmis užduotimis. Jie pamato, kas jų gali laukti tolimesnėje karjeroje ir kiek įvairių gebėjimų bei įgūdžių kasdien prireikia mechaniko darbe“, – sako Korneliuszas Kąkolas, „Elring“ pardavimo vadovas („IAM Poland“).
„Konkursas – tai pirmiausia galimybė mokiniams sužinoti apie naujausius automobiliuose naudojamus sprendimus, taip pat pasitikrinti savo žinias dirbant su „gyvu organizmu“. Tai taip pat leidžia jo dalyviams suprasti, kad šiandien mechanikas turi būti žmogus, turintis daug įgūdžių“, – kolegoms antrina Marekas Jeleńas, NRF verslo plėtros vadovas.
„Jaunojo automobilių mechaniko konkursas padeda būsimiems mechanikams daugiau sužinoti apie profesiją praktiniu aspektu. Jis atskleidžia naujų įgūdžių įgijimo ir mokymo svarbą. Dažnai pabrėžiame, kad be gero akumuliatoriaus važiuoti nepavyks, todėl žinių apie akumuliatorius, jų tinkamą parinkimą, montavimą, eksploatavimą, taip pat ir perdirbimą turėtų įgyti kiekvienas profesionalus mechanikas“, – sako Magdalena Broszkiewicz, „Vartos“ rinkodaros vadovė.